Een airco met teveel koudemiddel kan leiden tot zeer hoge drukken. Oliehoeveelheid teveel of te weinig: Onvoldoende olie, smering is . Voordat je een aircosysteem aan een onderzoek onderwerpt, moet je een aantal voorbereidende stappen uitvoeren om de prestaties van de airco te checken. Te veel koudemiddel (– meer dan de voorgeschreven hoeveelheid).
Verontreiniging in condensor. Als er sprake is van een.
Wanneer het expansieventiel bevriest kan er vocht in het aircosysteem aanwezig zijn. Het systeem moet worden leegghaald en dient vervolgens tenminste minuten gevacumeerd te worden om het vocht te verwijderen. Wanneer daarna het systeem opnieuw gevuld wordt kan het probleem opgelost zijn. Vervang expansieventiel vooraleer over te gaan op een controle van lekkage. Daarna visuele controle.
Controleren op lekkage met elektronische detector of met fluor vloeistof de lekkage repareren door leidingen opnieuw goed aan elkaar te koppelen of dichting te vervangen. Hoge druk te hoog te veel gevuld overtollige . Bij het opnieuw vullen van de airco constateerde de monteur dat bij de voorgaande keer teveel koudemiddel toegevoegd was. Paar week geleden heeft iceman de airco gevuld , kan het zijn dat ie te vol zit, daardoor de hele tijd zich uitschakelt door een druksensor ?
Dus eenmaal thuisgekomen airco leeggehaal opnieuw gevuld met de juiste hoeveelheid en hij werkte perfect (wat hij overigens al deed) Dus nu vorige week naar zuid- frankrijk. Ik heb hem al meerdere keren gevuld met 5gram. Bekijk op de website een uitgebreid inbouwadvies over hoe u het beste airco compressoren kunt vervangen.
Zit je al een tijdje te zweten in je auto omdat de airco stuk is? Hier volgt een korte gids over hoe airco werkt, waarom het misschien niet meer werkt en wat je er aan kunt doen. Besef dat airco in een auto.
Voor de smering is de compressor gevuld met speciale olie. Een deel van de olie circuleert met het koudemiddel door het aircosysteem. Ontoereikende smering, veroorzaakt door lekkage en daarmee. Teveel olie kan vloeistofslag in de compressor veroorzaken. Het koudemiddel dat van de verdamper komt, . Je kan wel vragen wat ze berekenen om de airco weer in bedrijf te stellen nadat je zelf die condensor vervangt.
Overigens zijn er ook veel systemen die een permanent meelopende pomp hebben, ik weet niet wat Mazda gebruikt. Systeem is gevuld a 6- Condensor en . Zij hebben toen mijn airco opnieuw gevacumeert en gevuld etc. De omzet van de bioscoopzaal steeg spectaculair.
Verenigde Staten luchtkoeling. In de 19de eeuw waren er ook al systemen bedacht maar zonder veel succes, omdat er te veel ijs voor . Ik zou teruggaan naar waar je de aircoservice heb geha denk dat er iets niet goed is gedaan.
Of laat een airco check uitvoeren, even zoeken en je vind . Waarom is het noodzakelijk dat het interieurfilter jaarlijks resp. Wat heeft een airconditioning te maken met de veiligheid? De laatste jaren zien we steeds meer airco systemen met een veel hoger druk systeem.
Hiervoor is ook een ander vulmiddel ontwikkeld. Dit vulmiddel is dus niet te gebruiken voor verouderde airco systemen. Ventilator hoeft ook niet op volle toeren te draaien bij bar, daar is de druk ( veel ) te laag voor. Ik vind het wel vrij fors om er een ons teveel in te krijgen.
Normaliter trek je 'm leeg om te zien wat er nog aan koelmiddel inzat ( Dan heb je ook een indicatie van natuurlijk verloop of een lek). Hoe is dat erin gekomen? Bij een lek eerst dat verhelpen, dan pas vullen.
Ik heb mijn auto vanochtend naar de garage gebracht voor een airco service beurt aangezien deze niet meer koud werd. Nu werd ik daarstraks door de garage gebeld met de melding dat er te veel koude middel in het systeem zat, en na dit op juiste hoeveelheid te hebben afgevuld bleek dat de pomp vast .
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.