Gloeibougies verwarmen de verbrandingskamer van uw dieselmotor zodat hij beter start. Dat betekent dat elke gloeibougie direct bijdraagt aan het gebruiksgemak van uw auto. Helaas willen de gloeibougies ook wel eens verslijten.
Dan kunt u natuurlijk naar de garage gaan, maar u kunt ze ook zelf vervangen en daarmee . Een gloeibougie heeft een gloeispiraal en een regelspiraal, aangebracht in een gloeibuis. De gloeispiraal laat de gloeibuis aan het uiteinde gloeien.
Als het contact wordt ingeschakel vloeit er onmiddellijk een hoge stroom door de koude gloeibougie. Deze stroom zorgt ervoor dat de gloeibougie binnen enkele seconden . Een vriend van me heeft een toyota hi-ace bus. Bij de garage zeiden ze dat hij de gloeispiralen moest vervangen en dat dat niet zo. Meer resultaten van forum. Voor de uitvinding van de gloeibougie verhitte men de cilinderkop extern met een brander, of gebruikte men gloeilontjes.
Het verwijderen van een gloeibougie kan problemen opleveren en er bestaat een risico op afbreken. DieselRx Glow Plug Comparison.
Hallo allen Ik krijg net een rekening van de garage voor het vervangen van gloeibougies die vervangen zijn in onze Hyundai Santa Fe CRDi 2. De rekening is meer dan €6waarvan €3arbeidsloon! Dit lijkt me echt extreem veel: heeft er iemand dan een. In vergelijking met motoren met vonkontsteking, ver- eisen motoren met compressieontsteking complexe injectiesystemen en motorontwerpen. De eerste diesel - motoren waren geen erg aangename of soepel lopende aandrijfeenheden. In tegenstelling tot gewone bougies, komt er bij gloeibougies geen vonk vrij.
Bij een gloeibougie gaat, zoals het woord eigenlijk al zegt, de kop gloeien. Hierdoor wordt de ontstekingskamer verwarmd tot zeer hoge temperaturen. Op het moment dat de auto gestart wordt, wordt het diesel -luchtmengsel naar de . Bij truckmotoren, oftewel zware dieselmotoren, worden geen gloeibougies toegepast maar een zogenoemd vlamstartsysteem.
Wat is het verschil met. Onlangs bleek bij een grote onderhoudsbeurt van de Renault Laguna 1. Dit bij een kilometerstand van slechts 47. In schril contrast met het vroegtijdig defect raken van de gloeibougies in deze moderne diesel staat de lange . Gloeispiralen dienen voor het voorgloeien. Het voorgloeilampje vind je alleen bij dieselmotoren (tsjonge jonge).
Bij koude motor gaat het lampje branden bij het inschakelen van het contact (als het lampje niet gaat branden is er een fout in het voorgloeisysteem). De brandduur van de gloeispiralen wordt .
Hallo, Vanwege een aantal storingen in het tellerhuis heb ik deze onlangs vervangen. Niet ter zake doende voor VAG-COM, maar wel handig om te weten. Eenvoudig testen van de gloeibougies: Als je vermoed dat er iets niet klopt met de gloeibougies (bv. moeizaam starten als de auto een aantal uren heeft stil gestaan bij temperaturen rond of onder het vriespunt), begin dan om ze. Door de voortdurende compressie zal de cilinder altijd opwarmen, dus als het niet echt veel te koud is dan zal een diesel ook zonder voorgloeien wel aanslaan.
Het is overigens wel zo dat bij veel diesels de gloeispiralen nog blijven gloeien, ook als de motor al loopt. Vorige week voor mijn werk in Denemarken geweest en tijdens de rit daarnaartoe ging mijn gloeispiraal knipperen in de display een paar keer gestopt en van het contact gehaald storing ging weg maar kwam. TDI, knipperend gloeispiraal -lampje.
TDI diesel gloeispiraal lampje.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.