woensdag 11 mei 2016

Pyrrhura molinae gedrag

Hallo, Sinds vorige week heb ik een pyrrhura. Schudden betekend ook wel dat er een poepje aan komt! Hoofd snel en kort op en neer bewegen en nek uitstrekken, gaat soms samen met iets vast houden met een pootje.


Dit is voer opgeven, een teken van affectie op partner gedrag niveau. Over het algemeen gaat dit prima, maar het hangt van een aantal factoren af. Met een beetje aandacht worden de vogels erg vertrouwelijk met hun verzorger.

Mijn Pyrrhura's komen direct naar mij toe als ik bij de volière ben. Ik ga ze niet allemaal opnoemen, want een deel zien we niet eens in Nederland doordat ze nooit geimporteerd zijn. Pyrrhura molinae hypoxantha (Geelborst groenwang parkiet).


Veel kwekers gerelateerde informatie is zeker via internet goed vindbaar en is vaak handig om iets te weten te komen over het dier dat u in . Hier ben ik het niet mee eens. Ook ik zou voor een mannetje gaan als ik een pyrrhura erbij zou nemen. Ik heb een poosje gekweekt met de Molinae en ik kan je zeggen dat er wel degelijk verschil in karakter zit tussen man of pop ;).


Parelparkiet - Pyrrhura.

Niet alle soorten Pyrhurra zijn in Nederland verkrijgbaar maar de soorten die hier aangeboden worden komen voor wat betreft gedrag allemaal redelijk met elkaar overeen. Meteen sprong hij op me af, en was het veel volledig agressief gedrag. Zou het niet ook met de oude kooi te maken kunnen hebben. Zou ze echt niet meer kunnen.


Eigenaren melden dat ze slim en interactief zijn, maar dat ze ook meer kans lopen op gedragsproblemen dan valk- en grasparkieten – maar dit is het geval bij elke pyrrhura. Ze hebben allemaal een toegewijde eigenaar nodig, die met . Ineke schreef: Dingen die met name naar voren kwamen maar soms tegen werder gesproken - de P is een eigenwijsje, maar heel makkelijk tam te maken, soms eenkenning - wat de ene wel zegt en de ander niet hoe meer rood hoe feller het karakter ( haha Rikkie heeft helemaal geen rood) - volgens . Leuk qua gedrag , sociaal en beresterk. Koop of Verkoop pyrrhura op Marktplaats. Enkele overjarig- alles geringd en gesexst dna.


Dna 0-2-blauwcinamon sexse gen. Geslacht moet gesext worden en dat hebben we niet gedaan, dus met zekerheid is het niet te zeggen. Wilt u uw vogel gaan trainen of specifiek omtrent gedrag , het aanleren van vaardigheden en alles wat er verder komt kijken bij het op verantwoorde wijze houden van een . Gedrag Met een beetje aandacht worden de vogels erg vertrouwelijk met hun verzorger. Ga ik vervolgens naar het .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts