Je moet rekening houden dat de overige motoronderdelen en de carosserie nog altijd voor atmosferisch gebruik bedoeld waren. Welke druk je kan toepassen , is ook afhankelijk op welk type auto je een turbo gaat monteren. Sommige mensen denken dat het een zwarte doos die in het handschoenenkastje zit met een boost-knop op het dashboard! Een turbo als motor component kan de uitgangsvermogen van vrij gemakkelijk . Trouwens wat je dient aan te passen als je een iets of wat deftige turbo steekt op een standaard admosferisch naftje - compressie verhouding moet omlaag ( = andere zuigers liefst gesmede om sterker te zijn) - injectore met hogere opbrengs zijn misschien nodig - andere brandstofpomp met meer debiet is .
Of wil je een turbo gaan monteren op een auto zonder turbo ? Meet eerst eens de compressie van de cylinders als deze te hoog is(zoek even op wat die motor moet hebben) dan raad ik het u al af. Bij turbomotoren is de compressieverhouding altijd laag in verband met de drukvulling. Het installeren van een . Een goede maar ook dure manier van compressieverhouding verhogen is het monteren van sportzuigers. Als je zelf wilt gaan stoeien met een turbo op een atmosferische motor , moet je voorzichtig te werk gaan.
Meer resultaten van forum. De geblazen motor verdrijft de atmosferische, prima! In autoland waren nog maar een paar heilige huisjes over, maar ook deze gaan in rap tempo tegen de vlakte. Een van de laatste slachtoffers: de atmosferische motor.
Om met de deur in huis te vallen: Nee, dat is het niet. Daarbij is het nogal logisch als je een turbo laat monteren. Wil je een atmosferische motor goed van een turbo voorzien dan zou je eigenlijk het volgende moeten doen: - andere zuigers voor . Kleinere banden monteren.
Chiptuning op atmosferische motoren voor meer kracht onderin is nog steeds kansloos. Door de vuldruk van de turbo te verhogen verhoogt men feitelijk de hoeveelheid lucht die de motor toegediend krijgt. Bij een diesel hoeft dat vaak . Of men kan een groter compressorwiel monteren voor meer vermogen zonder concessies te doen aan de surge grens Doorgaans heeft een “ported shroud” weinig effect op de efficiency van de . Om een motor meer vermogen te geven, monteren autofabrikanten compressors ( Turbo of Supercharger). Met alle downsize motoren van tegenwoordig zeker geen.
Een atmosferische motor is een motor zonder enige vorm van drukvulling in de vorm van een turbo , supercharger of compressor.
Deze laatste systemen worden gebruikt om meer vermogen uit een motor te halen. De motor opereert dus via . De atmosferische dieselmotor is niet geschikt om een turbo op te monteren. Doet men dit wel, kan o. Denk hierbij aan de compressieverhouding en de afdichting van de zuigerveren.
Door de toepassing van drukvulling stijgt de vullingsgraad van de cilinders en daarmee het vermogen van de motor. Tegenwoordig is de trend het zogenaamde . De UP rijder (UK) is zeer positief en vind dat de motor veel beter presteerd en stabieler werkt (nou vraag ik mij af wat stabieler werken betekend). De voorraad intake systeem op een atmosferische motor haken direct op het gasklephuis en is niet compatibel met een turbo.
Kies turbo -specifieke intake met een piping diameter die gelijk is aan de turbo inlaat is. Zorg er ook voor dat de inname speciaal is ontworpen voor uw voertuig applicatie. Vooral de compressie van een normale 1. Je kunt bij turbomotoren makkelijk tot aan extra vermogen en koppel winnen. Dit zal zorgen voor een . Bij atmosferische blokken levert chiptuning overigens relatief weinig vermogenswinst op.
In de eeuwig zoektocht naar minder verbruik en meer prestaties springen merken gretig op de turbo. Maar vinden jullie dat zonde?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.