Ombouwen (retrofitten) niet verstandig! Zoals de titel al zegt ben ik zoek naar een adresje waar ik mijn airco kan laten vullen met R12. Iemand tips, ideeën of suggesties. We kunnen ook uw airco van uw klassieker ombouwen van het koelmiddel Rnaar het huidige systeem met R134A vanaf 13-euro.
Wel op eigen RISICO leidingen en slangen zijn oud en kunnen door de druk soms gaan lekken. Voordeel hiervan is dat u de auto overal opnieuw kan laten vullen en niet afhankelijk bent .
En als u zich dan bedenkt dat de oorspronkelijke vulling van de oude Rairco in uw klassieker. Ris natuurlijk al lang verboden en vervangen door het koudemiddel R413a en later door het verbeterde R437a. Ik wil het systeem laten bijvullen door R437a samen met controle en afpersen. Ik kwam onderstaand stuk tegen op i-net: Retrofitten van oude Rairco systemen onnodig! Kosten in totaal ongeveer . Meeste garages kunnen dat niet meer.
Gent-Deinze-Aalter en omstreken en als het niet duur is mag het verder zijn ook. Wat betaal je voor een .
RE: Rvervangen door R134a. De mensen waren erg deskundig en . Mijn wagen is nog voorzien van een Raircosysteem , en de vloeistof is helemaal op. Maar mijn garage zei dat Rtegenwoordig niet meer mag?
Weet iemand een adres waar het nog wel kan? In duitsland doen ze het geloof ik ook nog wel. Maarrr de airco is meteen een probleem.
Het spul is illegaal in NL, maar in België schijnt het wel verkrijgbaar te zijn. Mijn vraag is dan ook weet iemand een adresje waar ik aan die ouwe . Airco Onderhoud en retrofit R–R134a van Oldtimers en Klassiekers. Buiten dat het gebruikte smeermiddel in Rsystemen op minerale olie basis is en van R134a systemen op synthetische basis ( Pag olie), heeft de chemische samenstelling van het. Systeem vacumeren, lektesten en vullen met drop-in gas R413a. De slang is hersteld , en nu heb ik besloten om de vulling zelf te doen.
Foto , een setje Rmanometers , vorig jaar op ebay . Waar kan ik mijn Rairco van mijn Chevrolet laten bijvullen ? Nederland of Belgie voor R? Na enig zoekwerk weet ik nu waarom mijn airco het niet doet. Eerst: - pompkoppeling gecontroleerd: Oke - relais gecontroleerd: Oke uiteindelijk met het eleketrische schema in de hand ontdekt dat er in het systeem een drukschakelaar zit.
Tevens beschikken wij over een complete stock van ruil airco compressors en een basisstock van filters, drogers en condensors. Zoals ik het begrepen heb zijn dit de freon gassen die je nog kunt gebruiken voor de oudere airco systemen. Als je hem laat vullen met het nieuwere koelmiddel schijnen de pakkkingen , de pomp er aan te gaan. Een spuitbus met een R-alternatief om een oude airco mee bij te vullen.
De airco van de SZ doet het niet meer na ontwaken uit zijn.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.