woensdag 25 september 2019

Rijden met lekke radiateur

Met een lekke radiator rijden is net zo gek als rijden met een lekke band t kan wel maar geen mens doet het. Ik denk dat je beter maar eens iemand (een deskundig clublid?) naar je kar kunt laten kijken en . Even een kort vraagje voor de deskundigen: Gisteren stond ik langs de kant van de weg met. Lege radiateur , haal ik het tot de garage?


Meer resultaten van forum. Toon onderwerp - rijden met lekke radiateur?

Hoe ver kan ik zonder schade rijden zonder koelvloeistof? Is km met koude motor te doen of gaan er dan toch dingen mis? Het ijzelt hier zo hard dat zelfs de benenwagen niet leuk meer is voor n boodschapje. Een essentieel onderdeel van de motor is het koelsysteem. Daar hoort een radiateur bij, die via de rijwind de koelvloeistof koelt.


Hoe werkt dat precies en wat kan er mis gaan? Hij doet het niet, hoe komt dat? Als de motor te warm wordt, heb je waarschijnlijk lekkage in het koelsysteem.

Dat kan in de leidingen . Als er veel koelvloeistof weggelekt is, moet je water in je radiator bijvullen. Alleen bij koude motor ! Onderweg zou je ook nog water bij kunnen . Lekke raditeur vervangen? Niet altijd noodzakelijk.


Hoe je een lekke radiateur ontdekt? De meest voor de hand liggende antwoord is een plas koelvloeistof onder de voorbumper of hetkoelvloeistof lampje gaat branden, als het laatste het geval is meteen stoppen met rijden ! Als je langere tijd een hogere temperatuur ziet of als er problemen zijn omtrent oververhitting, dan is er misschien een lekkage in je radiateur. Oververhitting kan ernstige schade veroorzaken aan je motor. Stop onmiddellijk met rijden als je motor oververhit raakt.


Als je motor al een tijdje heter is dan normaal, dan heb je. De radiator is een essentieel element in het handhaven van verse motor van een voertuig. Rijden met een radiator die lekken voortdurende verlies van koelvloeistof, oververhitting van de motor en het potentieel grote schade kunnen veroorzaken. Ik heb het idee dat mijn radiateur de geest heeft gegeven. Er is -ik denk- koelvloestof aan de voorzijde van het blok gesproeid.


Tevens heb ik zojuist een litertje vloeistof bijgevuld (en afgelopen weekend ook al). Vanochtend kwam er wat witte damp bij mijn scudetto naar buiten.

Daarna volgooien, gaan rijden en na een honderdtal kilometers nog een keer controleren. Als je het ziet zitten om de radiateur zelf te. Over de radiateur of radiator of what ever, ik geloof meteen dat dat ding lek is, die ziet er echt behoorlijk gehavend uit. Ik zou hem sowieso (laten) vervangen.


Leuk om tijdelijk te gebruiken om alsnog te kunnen rijden of te wachtten tot de garage tijd heeft. Echter Indien de radiateur tijdens de rit lek is gegaan zou je een temperatuur verschil hebben moeten zien, al dan niet door een lampje. Indien je hier te lang mee door gereden heb, is de kapotte koppakking verklaarbaar. De lucht is koud genoeg om de motor te koelen. Controleer het olieniveau van de . Ik moest onlangs meer dan een liter koelvloeistof bijvullen.


Bij Garage de Oude Ster in Amsterdam constateerden ze een lek in de radiateur. Af en toe even bijvullen is afdoende. Om de radiateur te vervangen (1euro ex btw ex installeren) lijkt mee wat ver gaan. Ik heb zelf een lekke radiator gehad en dat uitte zich alleen in het leegraken van het expansievat, verder kwam de auto normaal op temperatuur en kon ik er gewoon (niet te lange stukken) mee rijden. Even naar de garage dus en het koelsysteem na laten lopen.


Tijdens het rijden is de langs de radiator en de motor strijkende rijwind doorgaans voldoende om de koelvloeistof op de juiste temperatuur te houden. U begrijpt dat ik nog vele jaren met het autootje wil doorbrengen en daarom mijn vraag: er komt een heel dun straaltje koelvloeistof uit de radiateur , het gaatje kan niet groter dan een speldenprik zijn, is het op de lange termijn afdoend er een anti- lek pil in te doen of zal ik de radiateur vervangen, kosten . Bardahl Radiator Stop Leak is een wetenschappelijke combinatie van: opvullen, zegelen en geleiden en zijn alleen gezamenlijk in staat de lekkageproblemen te bestrijden. De dichtende bestanddelen blijven zoeken in het koelsysteem tot ze een lek vinden.


Dan nestelen ze zich in gaatjes of scheurtje en verharden zodra. Hoi Eric, het werkt echt. Re: Radiator lek , Een Ei erin. Bilstein terug naar Nederland gereden.


Ik was namelijk met een hevige storm aan rijden daar en toen was er een boom op het pad gewaaid. Mijn bijrijder zecht nog pas op een takje, .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts