maandag 11 december 2017

Drukventiel fiets

Een fietsventiel is een ventiel dat wordt gebruikt om de luchtband van een fiets met lucht op te pompen en op spanning te houden. Het wordt - minder gebruikelijk - wel terugslagventiel genoemd daar die naam nauwkeuriger het werkingsprincipe aangeeft. In het algemeen komt de techniek overeen met die van een . Hoe je een fietsband moet oppompen is afhankelijk van het soort ventiel en de soort fietspomp.


Net als bij een auto is de bandenspanning voor fietsen belangrijk.

Een te lage bandenspanning zorgt voor een hogere rolweerstand en een grotere kans op lekrijden. Een te hoge bandenspanning kan weer resulteren in een . Voelen met de duimen hoeft niet meer: met de spanningsindicator op de luxere fietsen van Batavus is voortaan één blik op het ventiel voldoende om te zien of de banden nog hard genoeg zijn. Daarmee dient het gemak de mens én de duurzaamheid. Goed opgepompte banden zorgen er immers voor dat . U zoekt een Fiets Ventiel ? Koop Ventiel en Verloopnippel en meer Klein Materiaal Voordelig Online bij FietsParts.


Overzichtelijk assortiment Snel geleverd.

Zending bevat dopjes voor voor- en achterwiel. Zodra uw wiel in beweging komt gaat het licht van dit dopje. Hollands ventiel met Stofkapje. Als je een nieuwe racefiets koopt zijn op de ventielen altijd een ringetje met schroefdraad en een plastic dopje ook met schroefdraad bevestigd. Ook bij het kopen van een binnenbandje worden deze altijd meegeleverd.


Nu ken ik nogal wat andere racefietsberijders die vinden dat deze ringetjes en dopjes . Kies de pomp voor het juiste ventiel. In veel gevallen is het mogelijk om verloopnippels aan te schaffen om uw pompkop universeel inzetbaar te maken. Als ik mijn band wil oppompen, zit er een doorzichtig dopje van het fiets ventiel in de weg.


Zodra ik deze wil losdraaien wil deze niet. Wat ik wel kan doen is het ijzere ventiel losdraaien, alleen dan schiet al de lucht er natuurlijk uit. Vooral als ik de fiets een tijdje niet gebruikt heb. Het verwijderen van de ventiel kern.


Unsubscribe from FuturumShop. Dankzij dit kogelventiel heeft u geen ventielslang nodig. Dan komt dit kogelventiel goed van pas.

Nu heb ik al diverse keren dat mijn ventiel de laatste tijd lek is van verschillende fietsen. Ik begin steeds sterker te denken dat de ventielen kapot gaan door het gebruik van genoemde pomp. Ik kan niet begrijpen hoe dat kan maar vanmiddag bij de fietsenwinkel een nieuw ventiel gehaal in de ban . Om de binnenband op spanning te brengen, te houden en leeg te laten lopen, is de binnenband voorzien van een ventiel.


Er zijn soorten ventielen. Het Kogelventiel stuks worden per stuks geleverd en hebben geen ventielslang nodig. Is je ventiel vuil, kapot of kwijt? Setje standaard ventielen.


Hallo Ik moet dringend mijn fietsband oppompen, dus ik ben vandaag aan de slag gegaan en heb een verloop nippeltje op het ventiel gedraaid(autoventiel). Toen ik hem erop draaide liep de band meteen leeg, en naderhand de normale fietspomp aansluiten en oppompen hielp niks.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts