dinsdag 11 juli 2017

Veerpoot lager versleten

Van het weekend aan de gti bezig geweest. Hierbij alle ashoezen vervangen en de stuurkogelhoezen. Iedereen weet wel wat je daarvoor los haald.


Wat mij opviel na het vervangen van de hoezen en vast draaien dat als ik bij mij door het dorp rijdt het geklapper vanaf de vooras . Deze is nog origineel (254.xxx km) dus het is plausibel.

Beste Forumleden, De garage geeft een dat de voorpoot lagers vervangen moeten worden van mijn Mito. Op zich geloof ik dit wel, aangezien de auto bij. Beste Allemaal, Ik heb last van een krakend veerpootlager.


Het is alleen als ik zacht rijd en veel stuur, bijvoorbeeld tijdens inparkeren. Het is al een keer doorgesmeer en was toen ongeveer week weg. Bestel Veerpootlager in OEM kwaliteit voor uw voertuig en profiteer van de hoge kwaliteit, lage prijzen en snelle en betrouwbare levering van Veerpootlager en. Van mijn 2moeten de veerpootlagers aan de voorzijde vervangen worden.


Zodra er overmatige slijtage optreed in de veerschotel worden trillingen overgebracht naar de carrosserie die normaal gesproken gedempt worden door het rubber in het lager.

Zodra uw schokdempers versleten zijn, is het aan te bevelen tevens nieuwe schotellagers te monteren. Precies het geluid van een versleten stabalisatorstang, maar dit is het dus niet. Het enige waar het naar mijn mening nog in kan zitten is de schokdemper zelf of het toplager van de veerpoot. Maar weer een afspraak maken om eens de gehele veerpoot er onderuit te halen.


Ik hoop maar dat dit iets aan het . Bij de bevestiging aan de kant van de auto zelf zitten er lagers om het veren soepel te laten verlopen. De veerpoot lagers hebben op hun beurt natuurlijk ook heel wat te lijden en kunnen na verloop van tijd kapot gaan. Die veerpoot lagers kunt u relatief makkelijk zelf vervangen. De schokbrekerstang raakt de veerschotel en het veerpootlager , en slijt hierop door.


Als de schokbrekerstang tijdens het rijden afbreekt zijn de gevolgen niet te overzien. Bij de MBgarage is het onderzocht en bleek het een lagertje boven de veerpoot te zijn,(deze schijnen mee te draaien) deze was versleten en veroorzaakte het gelui advies luide om de andere kant ook maar gelijk te laten vervangen, kosten 3euries! Mijn vraag: is dat zelf te doen of moet je daar een . Schokbrekers voorzijde maken deel uit van het sturende gedeelte van uw auto.


Het veerpootlager zorgt voor een goede verbinding tussen de auto en de schokdemper en vangt trillingen en schokken op zodat u deze niet in uw stuur voelt. De monteur kan ontdekken dat ook de veerpootlagers zijn versleten. Dit geluid heb ik ook gehad bij de Ven toen waren de veerpootlagers versleten.

De bovenkant van de schokbreker gaat in een stalen bus, dat is een deel van het lager. De gaten hiervan moeten precies uitgelijnd zijn met de gaten in de schotel van de veerpoot. De schokdempers maken deel uit van het sturende gedeelte van uw auto.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts