maandag 24 juli 2017

Landis + gyr e350 enexis

In de handleiding van uw slimme meter staat beschreven hoe u de meter kunt aflezen. Hierin staat oa hoe u uw meterstanden kunt aflezen. Bekijk de instructievideo of download de handleiding. Inmiddels is dat aangepast.


Ohm weerstand tussem de Vcc en RxD pin plaatsen. Slimme meter handleiding - Kaifa meter MA10 MA3( Enexis ).

Met een slimme meter heeft u eenvoudig inzicht in uw verbruik. In deze film laten we zien hoe de. De belangrijkste (gemeenschappelijke) delen van de meter en het display zijn uitgelegd op een meterkaart, die u ontvangt wanneer de meter wordt. Het rode controlelampje knippert wanneer u elektriciteit verbruikt of teruglevert.


Hoe meer elektriciteit u verbruikt of teruglevert, hoe sneller het lampje knippert. Het meterdisplay geeft onder . Ik heb al even gezocht naar een handleiding maar ik kan er geen vinden die iets over de baudrate roept, ik vermoed dat het probleem daar zit. Hallo allemaal, Ik ben momenteel veel aan het lezen over mogelijkheden over het zelf uitlezen van mijn slimme meter met behulp van de P1-poort.

Er is een heleboel info op dit forum, maar ook op andere sites en fora te vinden, en in al die informatie vind ik ook veel mogelijkheden. Hierbij wil ik een klacht melden over Enexis : Enige tijd geleden stuurde ik een klacht over onze slimme meter van Landis en Gyr E350. Deze meter geeft de helft aan in vergelijking met de meter van de z. Energiebronnen in huis, zoals bijvoorbeeld opladers van mobiele telefoons, kunnen de meters beïnvloeden.


De stand op deze meterkasten kan tot zes keer hoger uitvallen dan het werkelijke energieverbruik. In dat geval betaal je dus voor . Om te kunnen meten hoeveel elektriciteit u teruglevert aan uw energieleverancier heeft u een teruglevermeter nodig. Alle nieuwe (slimme) digitale elektriciteitsmeters die Enexis plaatst, kunnen standaard de teruglevering meten. Heeft u nog een oude of analoge meter? Dan kan het zijn dat u een nieuwe meter nodig heeft.


Tienduizenden slimme gasmeters worden vervangen na twijfels over veiligheid. En als deze zoals ik vermoed gewoon de stroom, euh bedoel spanning (moet opletten hier he :P ) afschakelt, waarom is deze dan niet veilig? Deze kabel getest via domoticz op een sagemcom XT2(het laatste nieuwe type meter wat Enexis momenteel levert) baudrate 115. De gasmeters zijn volgens het bedrijf veilig, maar voldoen niet aan de vereiste levensduur.


Eerder koos Enexis het van oorsprong Amerikaanse Itron en het Duitse Elster als leveranciers voor digitale gasmeters. Gelukkig is mijn Landis Gyr na aansluiting keurig met een gas snuffelaar gecontroleerd. Cogas en Enexis gaan ook vervangen.

Toevallig dat mij buurman er een brief van. En zo te zien zijn het de E3types. J meters (Netbeheerders). Gebruikte (organische) zoektermen bezoekers (en bounces). Bouncepercentage slimme meter.


Op de Qurrent Community kun je meedenken, anderen helpen of zelf je vraag stellen. Heb toen in eerste instantie contact gezocht met energieleverancier Essent maar die verwezen me door naar de netbeheerder Enexis die gaan daar blijkbaar over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts