dinsdag 11 juli 2017

Ingebrande kachelruit

Vanmorgen was het paniek bij ons : op de kachelruit van onze houtkachel waren er ingebrande roetspikkels. Na schoonmaakpogingen met achtereenvolgens Instanet en keukenpapier, fijne en nadien grovere staalwol en, een op de markt gekocht, wondermiddel Groene Steen, bleek niets te helpen. Onze zoon van bedacht zich dat hij de hitte van onze kachel toch iets te warm vond. Voor we het in de gaten hadden zette hij het kussen ervoor.


Hoe maak ik het glas van een houtkachel schoon na dat hij heeft.

Wanneer dat is gebeurt, kan je dit niet schoonmaken…. Roetaanslag op de kachelruit is heel makkelijk te verwijderen door er een doekje amonia over te aaien. Wat ik dee was amonia in een sprayflacon, even sprayen , minuutje in laten trekken, en weg vegen.


Kost totaal geen moeite! Login om een reactie te plaatsen op het antwoord. Is het niet ingebrand dan? Dan gaat het ook nooit meer weg en is nieuw glas misschien een optie?


Wie weet hoe of met wat ik een kachelruit kan schoonmaken zonder de ruiten te beschadigen?

Ik krijg ze meestal redelijk schoon na een avond hout t. Nu is dat niet echt gelukt en de ruit is echt mega zwart ( ingebrand ?). Wie heeft de ultieme oplossing voor me? Ik hoop op een reactie . Over het schoonmaken van de kachelruit met azijn, zwarte thee of kranten.


Het beste kunt u kiezen voor een professionele ruitenreinigerset, zoals de reingerset van DRU. Schoonmaakmiddelen met siliconen mag u beslist niet gebruiken. Voor de ruit van een gashaard mag u ook keramische kookplaatreiniger gebruiken.


Bij de verbranding van hout ontstaat altijd roet en andere aanslag. Deze aanslag kan neerslaan op de ruit van uw kachel. U kunt natuurlijk de ruit schoonmaken, hier geven we tips hoe u de kachelruit kan schoonmaken. De roet is er namelijk een beetje ingebrand. Ben zelfs bang dat ik krassen maak.


Thee zal ws geen beter . Het meest ingebrande stuk eraf gesneden en van kachel glas stoken een opvulling gemaakt. Ik vroeg me eigenlijk af, is vuur vrouwelijk?

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken. Waar zelfcensuur begint . Water, met of zonder as, is geen succes. Droog hout stoken is me bekend.


De bovenste gaatjes iets open laten is nieuw voor me. De kachelruit van een gashaard schoonmaken​. Niet het leukste en makkelijkste klusje. In dit artikel wordt stap voor stap uitgelegd hoe dit moet. Kachelruit schoonmaken kan met thee, as of zelfs spuug.


Hiervoor hoef je geen speciale schoonmaak middelen voor te kopen. Of wat amonia in een sprayflacon, even sprayen, minuutje in laten trekken, en weg vegen. Ingebrande kachelruit schoonmaken. Voordat de verf ingebrand is moet u NIET TEVEEL AAN DE KACHEL ZITTEN anders beschadigt deze te gemakkelijk (DUS GEEN.


VLEKKEN WEGPOETSEN en zo min mogelijk aanraken). In een houtkachel zit meestal een binnenwerk van gietijzer, steen of een .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts