Nu gaan we die theoretische kennis toepassen in de praktijk. De HD is gelijk aan de LD. AMT 12) Een auto met een airco -installatie komt in de werkplaats met de meest voor de hand liggende aircoklacht : . Als de drukwaarden niet binnen de voorgeschreven limieten vallen, moet de oorzaak hiervan worden vastgesteld.
De basis van het storingzoeken is het meten van de aanzuigdruk en de hoge druk van het aircosysteem met behulp van een manometer.
Houd in gedachten dat in drukloze toestand ( omgevingsluchtdruk ) de . De druk - temperatuurmeting is de belangri kste meting om de werking van de airco -installatie te controleren. We dienen hiervoor de meterset op de airco - installatie te monteren. Lees de drukmeters aan de lagedruk en hogedruk kant . Koudemiddel bijvullen, druk meten , controle op olie van compressor.
Controle op lekkage en eventueel reparatie. In een foldertje van VW lees ik dat de dealer de druk kan meten.
Bij navraag doen ze dat via een sensor welke al aanwezig is. R134) Wie kan iets vertellen van welke waardes gemeten moeten worden? Dan kan je wanneer de compressor draait de druk meten , die druk is je verdampingsdruk. Als je nu gaat kijken welke temp.
Juist voor de koelbatterij in de binnenunit zit een expansiesysteem (capillair of expansieventiel), dat de vloeistof laat ontspannen naar een lagere druk op verdampingstemperatuur. De vloeistof begint te koken en neemt daarbij warmte op uit de te koelen ruimte. Bij een airco is de temperatuur hier ongeveer °C. De filter droger is verstopt geraakt. De druk in het hogedruk gedeelte zal tot bij de filter droger hoger zijn dan Bar, de filter droger zelf of de uitgaande leiding zal koud zijn.
Dit duidt op een verstopping. Het deel tussen het expansieventiel en de compressor noemt men de lagedrukzijde (kleur blauw). De airconditioning kan (moet) in alle jaargetijden gebruikt worden. De auto airco heeft naast het regelen van de temperatuur in de auto, de functie . Service Harkink, zowel autobedrijf als aircoservicebedrijf. Harkink pakt een stift en neemt plaats naast de flip-over.
Daarna neemt hij geen vocht meer op”.
Met het systeem in rust moet . Stel we meten minder dan. Dat kan betekenen dat de persdruk en daarmee de condensa-. Hoe stel ik de luchtspleet bij?
Hoe test ik een aircosysteem met climate control? Werkt het systeem slechter als er een deuk in de. In het airco systeem bevind zich koudemiddel en compressorolie. Deze zijn onder hoge druk ingebracht. De compressorolie (speciale airco olie) wordt door het . Sommige slimmere airconditionings meten met een thermostaat de temperatuur in de auto en zullen . Druk meten van huis airco en vullen van auto airco.
Type klus: Airco installeren of vervangen. Materiaal verzorgd door: De opdrachtgever. Eerste werkdag: De opdrachtgever is flexibel . Door het vergelijken van de hoge en lage druk van de auto kan er een vermoedelijk defect worden geconstateerd.
De hoge druk meter wordt gebruikt om de compressor druk te meten , de lage druk meter geeft de. Die is bovendien uitgevoerd als een hogedrukaanslui- ting. Het aircosysteem heeft namelijk alleen een lagedrukaansluiting. Hoe verwarrend kun je het maken? De hoge- druk is dus niet rechtstreeks te meten.
Er zit wel een hogedruksensor in het systeem. Bij GMTO laten we ons niet snel . Bijvoorbeeld een los contactje waardoor de airco soms niet aangaat terwijl je wel op de knop drukt, of een kapotte temperatuursensor die je climate control vertelt dat het al koud. Vermijd airco , ook in de auto.
Evolutie Indien de oogdruk niet geregeld gemeten wordt zijn de eerste symptomen van glaucoom het slecht zien.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.