woensdag 10 mei 2017

Standkachel met accu

Heb je een bevroren voorruit, dan heb je met dit ontdooihulpje weer wat meer zicht. Hij bestaat uit een compacte keramische verwarming die wordt gevoed door een ingebouwde accu. Een kachel sluit u aan op 230V.


U verbruikt dus geen brandstof en het zal uw accu ook niet leeg trekken. U plugt binnenshuis de stekker in het stopcontact en de verwarming doet de rest. De meest luxe standkachels beschikken zelfs over een.

V ventilatorkachels portable auto verwarming(en) werken ze ? Een normale standkachel zoals in mijn saab zat warmt het koelwater van het blok op zodat je ook warme lucht hebt bij het wegrijden (en een lauw-warme motor). Handige standkachel voor in de auto. Ik doe hem weg vanwege de verkoop van mijn cabrio waarvoor ik hem gebruikte. Heb hem dus alleen gebruikt in de periode. Lekker warm zonder onnodige kosten zoals de aanschaf van een standkachel waarmee je inderdaad het risico loopt dat je hem niet meer gestart krijgt omdat je accu leeg is.


Maar mijn auto warmt pas op als hij echt toeren maakt, ik kan hem zo lang stationair laten draaien als ik wil, warm wordt hij niet. Klik op de foto voor orginele afmeting standkachel met accu (150w).

Met deze ruitontdooier heb je bij een bevroren voorruit binnen de kortste keren weer goed zicht. Zoals elke Nederlander met een auto ken je het vast wel: bevroren ruiten. In de ochtend je auto schoon moeten krabben is iets dat je hele dag kan verpesten.


En tot aan je werk zit je met bevroren vingers achter het stuur. Een standkachel inbouwen is dan ook een goed idee om voorgoed van bevroren ruiten af te komen. Zijn er mensen op het forum die ervaring hebben met een aftermarket standkachel ? Maar alleen de climate control zou al redelijk wat . De oplossingen met een 230V verlengsnoer om de kachel van spanning te voorzien vond ik toch een angst aanjagende manier die tot ongelukken kan lijden. Nu zag ik een link van iemand die een 150W kachel met eigen accu. Bezoek onze website en vind jouw ideale product.


Het onderwerp is al een aantal keer voorbij gekomen, reden dat ik toch een eigen onderwerp aanmaak is doordat de vorige vooral over het voorverwarmen van het motorblok ging. Ik zag vanmorgen een hele mooie aanbieding op Dagaanbieding staan. Wil je echt iets goeds koop dan een standkachel , maar die zijn wel heel wat duurder.


Lees hier welke soorten standkachels er zijn, of een standkachel later in te bouwen is en wat u over standkachels in het algemeen zou moeten weten. De wateromloop pomp ( standkachel ) wordt in werking gesteld en betrekt zijn stroom direct van de accu. Door de verwarming van de motor start deze makkelijker en wordt de accu , die het in de winter toch zwaarder heeft, minder belast.


Doordat er sneller een hogere emissietemperatuur bereikt wordt, is de uitstoot van gassen aanzienlijk minder. Als bij een korte stop, bijvoorbeeld voor het rode stoplicht, de motor wordt .

Niet dat ik een standkachel nodig heb. Ik zet de auto gewoon in de garage. Ik heb dit apparaat enige tijd geleden ook gehad. Leek allemaal erg makkelijk en handig. Binnen een half jaar weggegooid.


Accu capaciteit loopt snel terug en bij -C gebeurt er . Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en heb een standkachel laten inbouwen. Nu merk ik dat mijn accu soms wat moeite heeft met het starten nadat de kachel ruime tijd gedraaid heeft. Om problemen te voorkomen wil ik een nieuwe accu plaatsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts