dinsdag 5 juni 2018

Bonjour wekker

Your alarm clock is now a personal assistant. De slimme wekker Circa van Nederlandse ontwerpers helpt je met allerlei trucjes om in slaap te komen. Aan het begin van dit jaar begonnen vier Nederlandse ontwerpers aan het apparaat te werken.


Samen met vier Polen, die verantwoordelijk zijn voor de hard- en software, vormen ze het team achter . Op Kickstarter vind je nu een project voor een wekker die wordt aangedreven door kunstmatige intelligentie. Je kunt het project nog steeds ondersteunen met een donatie, maar het doelbedrag, van vijftigduizend dollar, is al binnen.

Zo geeft de wekker je kleding- en reisadvies. Zo kom je nooit meer te laat! Dan is deze wekker iets voor jou. Ook heeft-ie een wifi-verbinding, en is er een . Een alarmklok is één van de naarste geluiden die je waarschijnlijk kent in je leven.


Het maakt je wakker op momenten dat het jou niet uitkomt, het geluid staat je nooit aan, het tijdstip evenmin. Deze wekker zorgt er op een humane en informerende manier voor dat je ontwaakt. Die weet niet enkel dat je op moet staan, maar ook wanneer en waarom.

Het geluid van een wekker of wekkerradio betekent voor velen de start van een nieuwe dag. Daarom is het hebben van een wekker die volledig past bij jouw wensen van groot belang. Vorige week hadden we het over Dashbot, een coole robot met artificiële intelligentie voor in de wagen. De klok wordt aangedreven door kunstmatige intelligentie en wekt je niet alleen op precies het juiste moment, maar is ook je persoonlijke assistent. Zo laat de wekker je eerder wakker worden als er een file staat naar je werk en adviseert die je om . Ik ben uit bed gevallen en lig op de gron gewikkeld in het dekbed.


Duizelig kom ik overeind. Ik hoor nog steeds het zagende geluid. In het schemermaanlicht zie ik het blote lichaam van Peter. Hij ligt vredig op zijn rug. Zijn lange, gespierde benen liggen op . Dat moet toch anders kunnen?


Bonjour werkt met voice control . BONJOUR baseert zijn gedrag op het . En hij kan je eerder wekken als er lange files staan. Deze slimme wekker werkt met spraakherkenning. Ik zoek een wekker met de betrouwbaarheid van een stekker (en niet van een mobiele telefoon die uitvalt wanneer je die een keer vergeet op te laden), en de flexibiliteit van een telefoon.

Doordat het samenwerkt met Nest, Spotify, Philips Hue, je agenda, het weer en Maps. See what people are saying and join the conversation. De tech site speciaal voor vrouwen, met focus op your most precious thing: je mobieltje. Vive la France En dan is het zover, de wekker gaat om half zes. Waarom gaat mijn wekker zo vroeg?


Even moet ik nadenken, maar weet het vrijwel meteen weer: Vandaag ga ik. Riad kom staat de ontbijttafel al gedekt. Alleen het beleg laat een beetje te wensen over maar daarvoor heb ik .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts