maandag 11 mei 2015

Overdrukventiel lekt

Sindsdien lekt het overstortventiel constant water. Ik bedoel, daar hangt een ijzeren darm aan waar water uit drupt. Dat heeft deze sinds de aankoop van het huis NOOIT . Ik heb al jaren last van teruglopende druk in mijn CV (AGPO 27C).


De laatste tijd 2x per week. Nu heb ik het expansievat en overdrukventiel vervangen.

Na montage bleef het overdrukventiel druppen. Sommige fabrikanten raden aan om elke paar jaar de klep te lichten. Hier zit wel het risico aan dat deze na het testen blijft druppelen waardoor het overstortventiel vervangen moet worden. Tijdens het bijvullen heb ik per ongeluk ook aan het overdrukventiel gezeten en daaruit kwam een flinke hoeveelheid water.


Hierop zakte de druk natuurlijk weer. Eens kijken of hier expertise zit op dit vlak. Wij hebben naast een Buderus modulerende CV ketel een grote boiler hangen met daarnaast een sanitair-expansievat (voor zover ik het begrijp).


Meer resultaten van forum.

Hierbij spoot er een hoop water uit, is de knop weer dicht gedraaid maar blijft nu lekken. Dit zou een overdrukventiel of zo moeten zijn? Help :-( Vandaag bleef het wel erg warm bij ons in huis, iets wat ik niet onprettig vond maar vanavond toch niet geheel vertrouwde.


Ik draaide dus beneden de thermostaat lager (een Bosch TR21) maar ik hoorde de ketel (bosch vrc) nog steeds hard werken, daar klopte dus iets niet. Ook na enige tijd bleef de verwarming . Last van een CV ketel die water lekt aan de onderkant? Bekijk hier hoe u zelf de lekkage kunt opsporen.


Onlangs hoorde ik nog iemand zeggen dat je NOOIT je overdrukventiel mag testen, want door de kalkafzetting zou dit dan niet meer waterdicht zijn en dus gaan lekken. Geregeld even openzetten is dus ook hier de gewoonte. Mijn installatie bestaat uit een Vaillant Turbomax plus VU2gaswandketel en een VIH CKboiler. Reeds van bij opstart installatie (nieuwbouw jaar geleden) lekt het overdrukventiel (bar) van de sanitaire installatie tot emmer water per week.


Heel normaal hoor je bij rondvraag want warm water . Hierbij wil ik een klacht melden over Feenstra : Omschrijving klacht cv. Heb je een installatie zonder overdrukventiel (niet aan te raden!), dan zal de hoge druk ervoor zorgen dat er ergens iets gaat lekken. Meestal een aansluiting, of een radiatorknop. Als het expansievat heel langzaamaan kapot gaat, dan zal er bij elke verwarmingscyclus een klein beetje water ontsnappen. CV overdrukventiel lekt.


Type klus: CV-ketel repareren, onderhouden of verplaatsen.

Materiaal verzorgd door: De vakman. Eerste werkdag: Zo snel mogelijk . Deze ongewenste extra luchtstroom zal de middendruk r in cht het type eerste trap) lekt – de lucht zal uit de h geleidelijk laten stijgen. Op een bepaald moment wordt de middendruk te hoog en kan de vee de tweede trap deze druk niet meer weerstaan.


De tweede trap vervult nu zijn rol als overdrukventiel en zal afblazen. Een overdrukventiel is een kraan, met meestal een rode knop. De functie van deze kraan is dat bij een te hoge druk, de kraan zal gaan lekken. Normaal gesproken is dat vanaf bar.


Het overdrukventiel lekt. Daarmee wordt voorkomen, dat er echt een onderdeel van je installatie kapot gaat bij een . Hoe komt het dat mijn elektrische boiler gaat lekken. Uitleg van Loodgietergevonden. Om te voorkomen dat de druk in de gastank te hoog oploopt, zijn gastanks voorzien van een overdrukventiel , die bij een LPG tank opent bij bar en bij CNG 2bar. Op deze wijze wordt de tankdruk.


Men kan het gas daardoor ruiken en wordt zo gewaarschuwd als de tankinstallatie lekt. Dankzij al deze beveiligingen is . Plaats gratis een gelijkaardige opdracht .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts