vrijdag 23 juni 2017

Gebroken veer auto doorrijden

Auto met Nieuwe APK, week en de voorveer. Ik zag niks onder de auto liggen en de auto reed gisteren verder wel normaal. Mogelijk blijft je auto in evenwicht omdat de veer op de schotel blijft hangen. Hopen dat ie het maandag nog uithoudt als ik naar mijn werk ga, dan zal ik er dinsdag even mee langs de garage rijden.


Aan de auto is mij helemaal niets opgevallen, niks geen rare dingen. Je kunt in veel gevallen lang rijden met een gebroken veer zonder dat je het merkt.

Hoe je niet te merken, ik had er ook een die in de schotel gebroken was. W2- Veer gebroken - Noodreparatie mogelijk? Gebroken voorveer Citroën C- Radar - het. Als je bedenkt dat de ANWB het redelijk acht als autovering minstens jaar meegaat, dan is de coulance-regeling van Citroën niet echt geweldig.


Want ach meestal gebeurt dat bij stilstand. Dat je auto bij een gebroken veer. Toen ik keek zag ik dat de voorveer gebroken was. Wat zijn de kosten ongeveer?


En de veer kan evt loskomen te liggen als de auto door een hobbel geheel uitveert,met alle gevolgen van dien.

Moeilijk om het anders te omschrijven. Het is ontdekt door gerammel op de onderste veerschotel , veroorzaakt omdat het afgebroken stukje daar in lag te rommelen. Ik twijfel er aan wat te doen, vervangen of er voorlopig gewoon mee doorrijden.


Als je niet lang meer met de auto rijdt zou ik een 2e hansje erop doen, anders een nieuwe. BE-trekkers met een oplegger rijden , die een gezamenlijk. Tips van steekproefcontroleurs van de RDW. Zorg altijd dat je de uiteinden van de spiraalveer gezien hebt.


Zorg voor goede verlichting: gebruik een . Kapotte ofja gebroken achterveer kan je wel flink tijd mee doorrijden als je geen ergenis aan hebt. Vandaag reed ik in een kuil met wiel en dat maakte een behoorlijk lawaai. Nu heb ik het idee dat mijn voorwielen niet meer gelijk staan. Ik zie bij mijn ene wiel wel de veer en bij de andere maar een gedeelte. Hoe kan ik dat controleren?


Kan het zijn dat de veer gebroken is? De auto lijkt gewoon te rijden , . Op het moment dat ik bij mij in de straat over een bultje wilde rijden , hoorde ik een harde knappert aan de rechter voorkant van de auto. Zou het goed gaan als ik de auto opkrik, dat de veer slaper zal worden en deze niet om me oren krijg?


Agezien op Marktplaats, Autoscout , Mobile. Oplichting Helaas begeven zich in de autohandel ook oplichters.

Onderwerpen: 2Berichten: Laatste bericht Gebruikersavatar. Ik kom net terug van de VW dealer(Kamsteeg) waar ik de auto APK wilde laten keuren. Hij is echter afgekeurd omdat de linker achter veer is gebroken. Dit zou gevaarlijk zijn en ik zou nu met rijden soms een raar geluid moeten horen en hij zou anders rijden of ingezakt staan. Hier merk ik allemaal niks van.


Ook kan het zijn dat je het afgebroken stuk tijdens het rijden verliest (wat op zich best gevaarlijk kan zijn). Bij een kleinere auto zal het om een lichte veer gaan, maar bij een zwaardere auto of bij een veer van een verlagingsset zal de spanning op de veer vele malen . Een goed veersysteem moet zowel veerkracht als demping bezitten. Om dat te bereiken is elke auto uitgerust met veren en schokdempers.


De vering onder je auto zorgt ervoor dat niet iedere hobbel in het wegdek rechtstreeks op de inzittenden wordt overgedragen. De schokdempers hebben als taak de bewegingen van .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts