vrijdag 20 juli 2018

Grohe thermostaatkraan wordt niet warm

Wij hebben in onze douche een thermostaatkraan en hij wordt steeds kouder. Thermostaatkraan wordt niet meer heet. Helaas wordt mijn water nu niet warmer dan 41° C, de Junkers staat als test op i. ECO, maar tevergeefs Heb de 38°C stand kunnen instellen, maar echt stabiel is dit niet ( niet zoals vroeger).


Ik heb een thermostaatkraan in combinatie met een grote regendouche. Toch wordt het water niet echt warm genoeg met de kraan in de warmste stand.

Anders wordt het garantie. Hallo beste lezers, ik heb onlangs een thermostatische douchekraan gemonteer maar ben niet tevreden. Al een tijdje heb ik het idee dat mijn douche steeds kouder wordt. Wij ontkalken dan altijd de douche thermostaatkraan.


Inregelen en afstellen van een thermostatische douchekraan. De instructievideo is een aanvulling op. Onze douchekraan gaf ook steeds minder warm water. De keramische schijven zijn vies.


Er kwam opeens nog maar heel weinig water bij warm watervraag.

Koud water geen probleem. Kon geen oorzaak bedenken, dan dat de combinatie van CV ketel ( Atag A244C) en kraan niet goed was en deze kraan terug gebracht en . Voorheen goed gedaan, maar nu niet warmer te krijgen dan lauw. Ook opnieuw instellen heeft geen. Sinds een paar dagen wordt het douchewater slechts langzaam warm en echt heet wil het niet meer worden.


Dit terwijl uit de overige kranen. Douchen gaat ook bijna niet. Zonder kraan komt er wel genoeg water uit de warm water leiding (ik had de koude leiding afgedopt en toen het water aangezet en toen kwam er wel een flinke straal uit de muur) Het lijkt alsof de druk enorm verminderd zodra de kraan er op wordt aangesloten. CV ketel is onlangs onderhouden en daar lijkt mij niets mis mee te . Behandeling van de kraan. Gebruik voor het reinigen van je GROHE kraan géén schuursponsjes of schuurmiddel.


Ook het gebruik van oplosmiddellen, reinigingsmiddelen met zuur, antikalk, schoonmaakazijn of andere reinigingsmiddelen met azijn raden wij af. Reinig uw kraan met een klein beetje zeep en een vochtige . Ten derde kan een deel van de branders het niet doen waardoor het water minder warm wordt. Laat iemand de warmwaterkraan in de keuken helemaal open draaien terwijl de inlaatcombinatie bij de cv-ketel dicht staat.


Tot nog toe is jou enige bijdrage hier de sfeer te verpesten. Ik kan alleen maar voor mezelf spreken, natuurlijk. Ik heb zelf al de thermostaat ontkalkt en de kraan van de muur gehad.

Ik vermoed dat de keerkleppen vervangen moeten worden, maar heb noch onderdelen noch het geschikte gereadschap. Defecte of vervuilde keerkleppen in thermostaatkranen kunnen een oorzaak zijn voor het niet optimaal functioneren van een thermostaatkraan. Daarom is het van belang om deze keerkleppen – indien nodig - te vervangen. Dit kunt u zelf doen of laten doen door een GROHE servicemonteur of een erkend installatiebedrijf.


Ik heb de thermostaatkraan eraf geha vanwege lekkage in de douche. Nu heb ik hem weer gemonteerd. En nu wordt hij lang niet meer zo warm als voorheen. Ik draai hem nu helemaal door tot het eind en dan is het nog niet echt warm. Weten jullie hoe dit komt?


Eigenlijk hen ik dit al veel vaker . Grohe kraan jaar oud.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts