dinsdag 28 juli 2015

Dab pomp geen druk

Na een hele namiddag vloeken en . Als het filter verstopt zou zitten zuigt de pomp de bronbuis leeg en zuigt lucht aan, resultaat hetzelfde als hierboven. De andere pomp met druk vat heb ik opnieuw opgoten . Doordat er ergens lucht lekt, kan de pomp zijn druk niet volledig opbouwen en behaalt deze zijn uitschakeldruk niet. Gevolg: De hydrofoorpomp blijft alsmaar doorlopen.

Mochten er geen gaatjes . Indien er geen water aangezogen wordt is het zeer waarschijnlijk dat er een luchtlek in de aanzuigzijde zit. Controleer dan alle verbindingen of maak deze opnieuw en herhaal bovenstaande stappen. Je doet een kraan open, zodat het water (en vooral de lucht) weg kan.


Nu laat de pomp eens goed pompen door vele kranen goed open te zetten, zodat de lucht in de zuigleiding mee stroomt met . Mijn Dab hydrofoorpomp pompt nog maar ,niet meer dan 2kg. Als er geen water meer uit de kraan komt dan zou de meter nog steeds.

Je kraan zal dan weer water geven. DAB Hydrofoorpomp (82M) met expansievat bouwt geen druk meer op. Als de druk dan echter blijft is de blaas ok. Ze werkt wel, zuigt water en er kan water afgetapt worden, zij het aan lage druk.


Eigenaardige is dat soms de pomp. Als ik overschakel maar regenwater heb ik de indruk dat het water er wat trager uitloopt, hoe kan ik dit oplossen? Ik heb begrepen dat in die tank een luchtzak zit en er waarschijnlijk geen lucht meer in zit.


Het opstarten van de pomp. Een vaak voorkomend probleem is het aanzuigen van lucht door de pomp bij het aansluiten van de stofzuiger of na het reinigen van de voorfilter. Indien de hoeveelheid lucht in de leidingen en de voorfilter te groot is, . Kan het niet zo zijn dat het grondwater gezakt is, alles is ook zo droog. Verleden jaar had ik ook geen druk enz.


Dus volgens mij als je dieper gaat zitten met de slang moet . Ik denk ook dat het aan het expansievat ligt. Misschien is het membraan in het vat stuk.

Ik zal de druk controleren, maar gelieve me te vertellen hoe ik dat dien te doen. Want het ventiel op het vat is niet meer te gebruiken. Na het aansluiten van de fietspomp op het ventiel kwam er geen. Weet iemand waardoor de pomp druk kan verliezen ? Dab Nova, de 6volgens mij. Heeft altijd goed gesproei nix aan opstelling verander maar sinds paar dagen geen druk meer.


Pomp staat op laagste punt. Expansievat op hoogste punt. De DAB Evosta is geschikt om oude circulatiepompen te vervangen aangezien de maten exact overeenkomen.


Deze pomp is geschikt voor de circulatie van . De DAB Booster Silent 3M compleet is een Plug and Play set voorzien van een voordruksensor en voldoet aan alle eisen voor installatie op het vaste drinkwater leidingnet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts